{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.633 visninger | Oprettet:

Varme til knæopereret chihuahua {{forumTopicSubject}}

Hej

På mandag skal vores ene chihuahua opereres i det ene knæ, og efter 6 uger i det andet - så vi har rimelig akut brug for råd og hjælp til at finde et godt dækken med "bukser" på til bagbenene, da hunden jo bliver barberet på begge ben. Ellers bare noget der går ned til knæene. HVIS det er noget med ben på, må det ikke sidde på tæt så det irritere såret.

Hunden fryser generelt nemt, så det er meget vigtigt at det er varmt og ikke bare vindtæt.

Hvad kan I anbefale? Gerne et link.

Hunden bruger normalt tøj som er 25 cm langt, 32-35 cm om brystet og 28 cm om halsen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Varme til knæopereret chihuahua
  • #1   5. jan 2016 Hurtta har lavet en fleece heldragt.

  • #2   5. jan 2016 Den her.

    profilbillede
  • #3   5. jan 2016 Som jeg ser det er den al for bred omkring brystet? smiley Den er ellers på tilbud til 280 kr på nettet, så det vil være super - men bare træls at købe den, hvis den er for stor.

    48 om brystet, hvis den skal passe i længden. Men det er måske at den maks kan blive 48?


  • #4   5. jan 2016 Hmm det ved jeg ikke.

  • #6   5. jan 2016 Dkk med soulmates, jeg troede man gjorde det i et knæ af gangen, for ikke at belaste det knæ der bliver opereret for meget?

  • #7   5. jan 2016 Jeg skifter IKKE dyrlæge. Jeg bruger Virklund Dyreklinik som er meget kompetente på det område.

    Man får halv pris på 2. operation, så det er ikke meget de tjener oveni. Hvis de skulle operere to knæ på én gang ville de jo bare tage den pris samlet i stedet for over to gange.

    Jeg er helt sikker på, at de har 100% styr på det.


  • #8   5. jan 2016 DKK: Det er en rigtig dum ide at få begge knæ opereret på samme tid, da hunden så ikke har mulighed for at aflaste og have en stille og rolig genoptræning uden for meget belastning. Den langsigtet, ja, måske også kortesigtet succes ved opererationen reduceres betragtelig hvis man vælger den billige løsning og får begge ordnet på en gang.
    Når det så er sagt, så syntes jeg at 6 uger er for lidt mellem de to operationer, da hunden når at få genopbygget musklerne ordenligt på det opereret ben inden den skal bærer hele hundens vægt.

    TS: Hurtta's fleece heldragter er super gode.


  • #10   5. jan 2016 Selvfølgelig gør det dobbelt så ondt at få opereret to knæ end et. Smerten bliver jo ikke mirakuløst fordelt på de to. Den smerte, der vil være i det ene knæ, vil jo være i ligeså høj grad i det andet. smiley

    Bl.a. også derfor man fx ikke får rykket samtlige visdomstænder ud på én gang nu om dage, det er for voldsomt simpelthen, især når det ikke behøver være det.

    TS Hurtta laver også nogle heldragter til hårløse, som jeg tror er en smule smallere.. Jeg ved dog ikke, om de så er små nok til en chi...


  • #11   5. jan 2016 Jeg ville nu ikke give hunden en heldragt på når den ikke er vant til det.
    Da min fik heldragt, ville hun kun gå på forbenene.
    Normal tisser min hund som en hanhund, men med heldragten ville hun i hvert fald ikke tisse.
    Heldragten er jo hellere ikke nødvendig, da din hund jo nok skal skåne benet og ikke skal ud og gå ture så den er ude i længere tid.



  • #12   6. jan 2016 Grunden til at de tager det andet efter 6 uger er fordi at hunden alligevel skal have taget en skrue ud i det andet efter 6 uger. smiley

    Vi har valgt 20 ture i waterwalker som minimum, plus massage og hjemmetræning af benet. Så jeg tænker, at det burde gå godt selvom det er begge ben, der skal opereres.

    Jeg har godt tænkt over, om det er skidt med en heldragt. Altså hunden er vant til almindeligt Busterdækken og striktrøje, men ikke noget med ben på.
    Har overvejet at få svigermor til at lave nogle "bukser" til ham i fleece, ala dem her http://www.alttilhundogkat.dk/6storage/579/4027/dp010buksermedselercowboy.jpg


  • #13   6. jan 2016 Det er nok meget forskelligt hvordan hunde reagere på at få en heldragt på. Første gang min fik den på var hun lidt stiv indenfor, men med det samme vi kom ud knuselskede hun mig fordi hun ikke frøs og hun sprang rundt i den som hun plejede og tissede som en hanhund uden problemer. Men det spiller nok også ind hvilken model man køber og om den strammer nogen steder på hunden.

  • #14   6. jan 2016 Synes godt nok det er svært at finde noget i god kvalitet som passer til en chihuahua. smiley

    Jeg tænker, at hunden nok skal kunne finde sig i det - for han er virkelig en frossen pind.

    Jeg har kigget på Back on track dækken og overall fra Hooks, men de er desværre for lange.


  • #16   6. jan 2016 Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, da jeg får mine syet efter mål, netop fordi det er umuligt at finde noget i deres str, men mine er jo også lige en tand mindre end dine, så vidt jeg husker smiley

    Lucky bliver lidt stivbenet når han får dragt på, men går da pænt på alle 4 poter. Rosa stod som en statue i 2-5 minutter, ligeså snart vi skulle ud, var der ingenting, hun fiser rundt alligevel.
    Det bedste var nok hvis du kunne nå at få en heldragt inden, så hun kunne prøve den på, inden det er nødvendigt.


  • #17   6. jan 2016 Ja der er ikke længe til på mandag, så jeg prøver at tage i petworld og maxizoo for at se idag. Tvivler bare på, at de har noget...

    Skal jeg have et back on track dækken der passer ham, skla vi køre en time hver vej. Så det er vi ved at overveje.


  • #18   6. jan 2016 Jeg leder selv efter et til min chihuahua, og det er godt nok svært.
    Jeg overvejer den her:
    https://www.kirstensdyrebutik.dk/hund/hundetoej/hundejakke-trento-i-bloed-fleece-med-ben


  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #19   11. jan 2016 Håber det er gået godt i dag med din hund. smiley

  • #20   12. jan 2016 Det er gået fint, tak. smiley
    Han er ikke vild med at bevæge sig, og vil ikke have at katten eller hans søster kommer i nærheden af ham. Men han skal jo lige vænne sig til det.

    Han har været i sit bur siden igår da vi hentede ham kl. 16.30.
    Vi har lavet en kravlegård til ham i stuen, så han sikkert kan få lov til at bevæge sig imens vi ikke er hjemme.


    profilbillede
  • #22   12. jan 2016 Ja det er det. smiley
    De er vildt gode. Vi kommer til at besøge dem maaange gange de næste 3 måneder.

    Glemte at skrive, at min svigermor selv har syet nogle fine dækkener til hundene, som dækker knæet og låret uden at sidde tæt.


  • #24   12. jan 2016 Vi skal også ud til Magtor. Har godt set Liva på deres facebook side. smiley

    Det er godt nok hårdere end forventet de her første dage... Vi kan ikke få ham til at komme af med noget. Han tisser når han ikke længere kan holde sig.
    Han spiser heldigvis både vådfoder og råt kød, og vil kun ha vand i sprøjte. Men der må jo snart komme noget ud igen.


  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #26   12. jan 2016 Dejligt det går ok.

    Men puha det er en hård omgang.
    Har også er hold venner hvis hund skal opereres på begge knæ her i vinter.


Kommentér på:
Varme til knæopereret chihuahua

Annonce